Munca de acasă, când eşti scutit de rutina drumului până la birou şi când poţi lucra liniştit în confortul propriei locuinţe este, probabil, visul fiecăruia dintre noi. Dacă te numeri printre norocoşii care au început un proiect personal la care vor munci de acasă sau dacă pur şi simplu te-ai decis să-ţi amenajezi un spațiu în liniştea locuinţei, unde să citeşti sau să studiezi, atunci acest articol este pentru tine.
Atunci când îţi doreşti să munceşti de acasă, cel mai indicat este să eviţi sa stai cu laptopul în pat. Este un obicei dăunător care îţi creează serioase probleme de spate. Specialiştii recomandă amenajarea unui loc în casă unde să ai parte de cât mai multă linişte şi lumină naturală. Cele 2 elemente asigură confortul necesar muncii la birou. Studiile arată că spaţiul de muncă poate influenţa capacitatea oamenilor de atenţie şi concentrare, viteza şi productivitatea acestora, de aceea, la amenajarea biroului în casă trebuie să te conduci după câteva reguli de bază.
Citeşte şi Feng Shui pentru birou – atrage o carieră de succes
Luminozitatea
Specialiştii recomandă ca biroul să fie amenajat în cel mai luminos loc din casă. Amplasarea biroului în apropierea unei ferestre, nu îți va stimula doar productivitatea, ci te va ajuta să profiţi cât mai mult de lumina naturală în timpul zilei. Este de preferat ca masa de lucru să fie aşezata astfel încât lumina să vină din față sau din partea stângă. În plus, lumina naturală nu oboseşte ochiul şi sporește capacitatea de concentrare. În plus, te vei putea bucura de toate beneficiile luminii naturale şi vei putea să-ţi relaxezi din când în când ochii privind pe geam. De asemenea, pe lângă avantajele enumerate, mai ai și posibilitatea să-ți decorezi biroul cu flori în ghiveci sau chiar cu buchete de flori culese.
Scaunul şi biroul
Pentru că munca la birou presupune un număr mare de ore în care stai aşezat pe scaun, acesta trebuie să fie confortabil! Alege un scaun de birou flexibil şi ergonomic, care să-ţi ofere o poziţie ideală de lucru. Înălţimea scaunului trebuie adaptată astfel încât să-ţi sprijini picioarele ferm pe podea. Masa şi scaunul de birou sunt elementele care trebuie să-ţi asigure o poziţie corectă a corpului, care nu solicită coloana vertebrală, gâtul, umerii şi braţele. În cazul biroului, alege unul din lemn masiv care oferă mai multă rigiditate şi îşi păstreaza aspectul pentru mult timp. Sunt de evitat blaturile de sticlă care sunt foarte pretenţioase la întreţinere: orice urmă de praf sau de amprente e vizibilă.
Citeşte şi Birourile de perete te ajută să utilizezi spaţiul eficient
Laptopul
Este elementul principal de lucru, iată de ce trebuie să optezi pentru unul performant, cu ecran de calitate. Întrucât laptopul va sta aproape în permanenţă pe masa de birou trebuie să te asiguri că este poziţionat corect, astfel încât partea de sus a ecranului să fie exact la nivelul ochilor, ca să nu fii nevoit să ţii capul prea sus sau prea jos. În timp ce citeşti, distanţa dintre ochi şi monitor trebuie să fie de minimum 50 de cm. Ca să eviţi situaţia neplăcută de a merge la un service laptop cu portabilul tău, înceacă să investești într-un stand laptop de calitate. Acesta îţi va aduce beneficii la capitolul ergonomie, oferind un suport pentru sprijinirea palmelor şi o poziţie mai comodă pentru tastare. În plus, achiziţionarea unui stand laptop de calitate îţi va permite o circulaţie optimă a aerului şi va ţine sub control temperatura aparatului tău.
Mobilierul
Pentru a păstra ordinea în birou şi pentru a organiza eficient spaţiul de lucru, poţi opta pentru un mobilier cu etajere şi sertare pentru a aranja cărţile, actele şi alte obiecte necesare pentru birou. Foloseşte o bibliotecă, un dulap sau câteva poliţe pe pereți ca să creezi cât mai mult spaţiu de depozitare pentru documente şi dosare.