Amenajarea biroului de acasă nu este un lucru dificil de realizat, dacă ținem cont de câteva reguli minime. Important este să le respectăm și să acordăm o atenție deosebită acestui spațiu, deoarece poate influența modul de lucru. Organizare, culoare, lumină și stil, sunt câteva dintre elementele care trebuie luate în calcul în acest caz.
Un studiu realizat în 2015 de BestJobs.ro arăta ca circa 60% dintre români ar dori să renunțe să mai lucreze pentru un angajator în regim full-time și să își câștige existența muncind de acasă. Între timp, cifrele au mai crescut, iar comoditatea, familiaritatea cu locul dedicat muncii şi accesibilitatea par să primeze atunci când este vorba de locul în care românii își desfășoară activitatea. Așadar, rolul zonei în care este amenajat biroul de acasa este, să spunem, tot mai important, de aceea trebuie să îi acordăm o atenție deosebită.
Urmând câteva sfaturi în amenajarea biroului de acasă, putem crea un spațiu care să fie inspirant, motivant, comod, potrivit pentru muncă.
1. Alege un loc luminos
Lumina joacă un rol foarte important în amenajarea biroului. Așadar, trebuie aleasă o încăpere luminoasă, cu multă lumină naturală. Biroul poate fi poziționat chiar în fața ferestrei, în acest mod te poți bucura și de priveliște. Atenție însă la folosirea veiozelor sau a altor surse de lumină artificială! Este recomadat ca tot ceea ce folosim ca sursă alternativă să fie asemănătoare luminii naturale. În mod contrar, pe termen lung, riscăm să avem probleme cu vederea.
2. Alege culoarea potrivită
Un alt lucru de care trebuie să ținem cont în amenajarea spațiului de lucru este culoarea camerei. Cele mai potrivite nuanțe sunt cele neutre: alb, gri, crem sau fildeș, în timp ce, pentru finisaje și mobilier sunt potrivite culorile neutre.
Dacă ținem neapărat să ne vopsim camera într-o culoare anume, atunci tonurile folosite sunt cele care ne pot ajuta să nu dăm greș. În cazul în care preferăm culorile tari, deși ele sunt obositoare pentru ochi, putem opta pentru albastru sau gri. Albastrul deschis nu este recomandat, deoarece induce o stare de relaxare prea accentuată pentru un spațiu dedicat muncii. Nici roşul nu este potrivit unui birou, decât cu mici accente, poate chiar la obiectele decorative. Altfel, ea poate distrage atenţia şi nu este potrivită pentru spaţiul de lucru.
Citește și Feng Shui pentru birou – atrage o carieră de succes
Şi movul este o culoare care inspiră, dar nu sunt recomandate tonurile puternice. În schimb, verdele induce senzaţia de vitalitate, de prosteţime, de aceea poate fi folosită în această încăpere.
3. Atenţie la piesele de mobilier
Amenajarea unui spaţiu de lucru include un birou şi un scaun de birou. Biroul poate avea spaţii de depozitare pentru accesorii sau chiar rafturi pentru cărţi, agende şi dosare şi are suficient spaţiu pentru un calculator tip desktop. Scaunul de birou treuie să fie comod, cel ergonomic asigurând o oarecare comoditate, fiind potrivit în cazul în care petrecem mai multe ore pe zi la calculator.
Mulţi optează pentru înlocuirea biroului de lucru cu o masă, mai ales dacă folosesc un laptop. Însă, aceasta poate să nu fie atât de comodă, în cazul în care petrecem mai multe ore în faţa computerului. În plus, riscăm să avem un spaţiu dezordonat. Totuşi, acest lucru nu este o regulă. Unii pot fi foarte productivi întinşi pe canapea, cu laptopul în braţe.
Citește și Birourile de perete te ajută să utilizezi spaţiul eficient
Dacă, totuşi, optăm pentru o masă, putem verifica dacă aceasta ne oferă posibilitatea de a adopta poziția corectă de lucru, cu brațele aproape de corp, coloana dreaptă, coatele îndoite la 90 de grade și ambele tălpi pe podea.
Piesele de mobilier destinate biroului pot fi alese în ton cu designul casei, integrându-se în acelaşi stil. Astfel, camera destinată muncii nu va avea o nota discordantă, lucru care va duce la o notă unitară, plăcută. Putem apoi adăuga tablouri sau obiecte de decor în ton cu restul încăperii.
4. Un factor decisiv: ordinea
Ordinea inspiră, iar un spaţiu în care predomină haosul este deranjant. De aceea, este important ca spaţiul de lucru să fie aerisit, curat, ordonat. Pentru asta trebuie să selectăm cu atenţie lucrurile pe care le vom afişa, atât pe etajere, dulapuri, cât şi pe birou sau masa de lucru. Ne putem folosi de diferite suporturi, de tăvi pentru documente sau putem utiliza cutii de depozitare. Obiectele de care ne putem lipsi cu uşurinţă nu au ce căuta în sau pe birou.
De asemenea, este recomandat să curăţăm periodic biroul, să ordonăm lucrurile existente şi să ştergem mereu praful. O cameră curată, luminoasă şi primitoare induce o stare de bine şi ne ajută să fim productivi.
Citește și 5 beneficii ale unui birou curat şi ordonat
5. Aranjarea inteligentă a mobilei
Dacă amplasarea biroului la fereastră, într-o încăpere luminată natural, este un prim pas pentru o aranjare inteligentă a camerei de lucru, există câteva ponturi care pot face din această încăpere una cu adevărat utilă şi armonios amenajată.
În cazul în care avem multe cărţi sau dosare, spaţiile de depozitare ne ajută să avem un birou ordonat. Dacă acestea sunt în număr mare, se impune să le aranjăm într-o oarecare logică sau să le clasăm. Ulterior, vom şti exact unde să găsim aceste obiecte, în momentul în care vom avea nevoie de ele. Apoi, trebuie să ţinem cont şi modul în care sunt poziţionate piesele de depozitare sau etajerele, astfel încât să ne fie ușor să ajungem la ele atunci când suntem așezaţi la birou.
De asemenea, pentru a folosi cât mai puţin spaţiu, spațiul de depozitare poate fi extins pe verticală şi nu pe orizontală.
1 comentariu
Este foarte frumos, elegant .