Constructii si amenajari

Cum să construiești un garaj – alegerea tipului de garaj

Am să încep seria prin alegerea tipului de garaj. Noi vom discuta despre un garaj anexă, adică o clădire care poate fi construită atunci când casa deja există. Alternativ, garajul se poate construi la subsolul ori demisolul unei structuri, dar poate fi construit având un perete comun cu construcția principală. Sunt unele argumente pentru un garaj lipit de casa de locuit, precum termoizolația, utilizarea peretelui comun, etc. Alte argumente sunt total în contradicție cu primele având în vedere că mașina poate genera anumite gaze, iar dacă în garaj sunt stocate canistre de combustibil, diluanți, etc. poate reprezenta un pericol în cazul unui eventual incendiu. De multe ori realizăm că garajul este locul unde depozităm lucruri vechi precum mobila veche, haine sau electrocasnice și trebuie să ținem cont de acest lucru din motive pe care le vom discuta pe parcursul seriei.

Utilitatea alternativă a garajului

Având în vedere că suntem la început, aș vrea să subliniez faptul că un garaj poate să servească la mai multe întrebuințări. Dacă este posibil eu recomand să construiți garajul înainte de a construi casa. În prealabil am scris o serie care se numește Cum să construiești o casă. Acolo am menționat foarte scurt despre opțiunea unui garaj la demisol. Însă dacă garajul există deja pe teren, atunci el poate fi utilizat ca atelier sau pentru a stoca materialele de construcții în timp ce construim casa. Dacă pe terenul pe care construiți există deja un garaj demolabil, atunci este bine că nu îi demolați până nu terminați construcția.  Cu alte cuvinte, orice structură cu acoperiș este binevenită atunci când ai de stocat materiale de construcții ce se pot deteriora de la ploaie.

Dacă ar fi după mine și ar trebui să încep un șantier de la zero, aș merge pe varianta în care construiesc garajul mai întâi și apoi structura principală. Acest lucru este posibil doar dacă garajul nu face parte din structura principală. Acest garaj poate fi utilizat și pentru a confecționa anumite lucruri în timpul construcției, mai ales dacă această perioadă se întinde și pe parcursul unei ierni. Ajută dacă acest garaj este un pic mai mare decât minimul necesar pentru a parca o mașină. Un garaj are nevoie de spațiu pentru diferitele accesorii pe care le are o mașină, iar în timpul construcției acest spațiu poate fi utilizat în alte scopuri. Având în vedere că garajul poate fi construit din lemn sau din tablă, el poate fi ridicat foarte repede la stadiul în care este util ca depozit de materiale de construcții.

Materialul de construcții al garajului separat de clădire

Deși de cele mai multe ori garajul este construit lângă casă, el nu trebuie să fie construit din aceleași materiale. Garajul va avea titlul de anexă gospodărească și a avea niște amenajări interne diferite de o casă. Așadar, nu are rost să construim pereți groși termoizolați. Putem face exact acest lucru, dar mașina nu are nevoie de temperaturi similare unei persoane. Ar fi un cost nejustificat dacă am avea aceste cheltuieli în plus. Pe de altă parte, garajul poate avea nevoie de anumite instalații pe care casa nu le va avea, dar despre asta vom discuta în articolele viitoare. Materialul structural pe care mizez pentru construcția unui garaj este oțelul. Un garaj poate fi construit cu success și din lemn, dar în momentul de față un garaj de lemn poate să coste mai mult decât o structură simplă din oțel.

În ceea ce privește materialul ca care învelim structura matalică putem alege din mai multe variante. Putem utiliza panouri termoizolante și alte produse specifice halelor metalice sau putem utiliza produse mai simple și mai ieftine. În imaginea de mai sus avem un garaj construit din tablă metalică. Această tablă nu este termoizolată, dar clădirea arată ca o hală metalică în miniatură. Astfel de structuri au un preț foarte redus și pot fi montate în câteva zile. Într-un articol viitor din această serie vom discuta despre avantajele și dezavantajele unor structuri de genul pentru o anexă precum garajul. Ca o ultimă opțiune de material învelitor voi menționa scândura din lemn. Vom discuta și despre preț, manoperă și durabilitate când vine vorba despre comparația dintre o învelitoare de lemn și una din oțel.

Tipul de garaj poate fi dependent de tipul de vehicul

De obicei o mașină este parcată în garaj, dar depinde de tipul de mașină. În această serie vom discuta despre mașini personale, fie ele și dube. Nu vom discuta despre garaje agricole care sunt utilizare pentru parcarea combinelor agricole, ale tractorelor sau a extensiilor lor. Acestea sunt structuri care diferă prin mărime.

Sunt fel de fel de automobile și vom presupune că pregătim garajul pentru o mașină mare. Chiar dacă ai o mașină de dimensiuni reduse este posibil ca pe viitor să schimbi mașina. Este important să nu fii obligat să schimbi și garajul sau să nu mai poți fi capabil să mai parchezi mașina în interior deși ai un garaj. În funcție de înălțimea vehiculului pentru care construim garajul vom observa că ne sunt prezentate unele oportunități. Aceste oportunități pot fi exploatate în faza de construcție sau ulterior, garajul putând fi o structură metalică mai ușor de modificat decât o casă din beton armat.

O astfel de oportunitate o reprezintă un eventual birou construit la jumătatea înălțimii spațiului de parcat mașina. Acest lucru poate fi mai ales valabil dacă garajul este parțial îngropat în sol. La construcția casei am discutat despre nevoia de a ridica un pic nivelul pentru parter. Adică cota zero a fost stabilită la un metru de sol. Pentru garaje acest lucru nu este necesar, ba mai mult este recomandat ca această clădire să aibă cota zero la nivelul solului din curte sau chiar mai jos dacă terenul este neinundabil și are un drenaj bun. Această tendință mică de îngropare a garajului oferă unele avantaje termice, fonice, dar și structurale în fața vântului. Cu siguranță vom continua această discuție pe parcursul seriei, chiar dacă este un element întâlnit mai mult la garajele care fac parte din construcția unei case sau a unei clădiri multietajate.

Alexandru Șerbuță

Am o experienţă de peste 10 ani în construcţia centrelor de date, staţiile de metrou, clădirilor multietajate, am să mă concentrez pe noţiuni de generare de putere, back-up energetic, hidroizolaţii, elemente structurale, siguranţa la locul de muncă, singuranţa exploatării construcţiilor subterane.

Vezi comentariile

Articole Recente

Sfaturi pentru depozitarea corectă a hainelor de vară

Trecerea de la vară la sezonul rece vine cu o provocare familiară pentru fiecare dintre…

16 septembrie 2025

Cum să ajuți copilul să se adapteze mai ușor la școală după vacanță

Vacanțele sunt momente de relaxare, libertate și joacă pentru cei mici. Însă odată cu finalul…

5 septembrie 2025

Amenajarea camerei copiilor pentru începutul școlii – idei practice pentru teme, joacă și relaxare

Odată cu venirea toamnei, părinții se gândesc la organizarea casei și, mai ales, la amenajarea…

3 septembrie 2025

Acest website foloseste cookies.

Read More